EFEKTIVITAS IKLAN TELEVISI UNILEVER INDONESIA MENGENAI COVID-19

Authors

  • Ayu Priana Universitas Negeri Jakarta
  • K. Y.S. Putri Universitas Negeri Jakarta

DOI:

https://doi.org/10.32534/jike.v4i01.1044

Abstract

Abstract

Advertising is one of the important things for advertisers to provide information to the audience. Covid-19 is a national disaster that is happening in Indonesia. This study wanted to find out the effectiveness of television commercials about Covid-19 from Unilever Indonesia entitled " K-U-N-C-I Menangkal Virus Corona". This research uses a descriptive quantitative approach with survey methods. The results of this study indicate that all dimensions used in the questionnaire have an average value of above 2.5, which means that a television advertisement about Covid-19 from Unilever Indonesia entitled " K-U-N-C-I Menangkal Virus Corona" has been effective.

Keywords: effectiveness, television advertising, covid-19.

 

Abstrak

Iklan merupakan salah satu hal yang penting bagi pengiklan untuk memberikan informasi kepada khalayak. Covid-19 merupakan bencana nasional yang sedang melanda Indonesia. Penelitian ini ingin mencari tahu efektivitas dari iklan televisi mengenai Covid-19 dari Unilever Indonesia yang berjudul “K-U-N-C-I Menangkal Virus Corona”. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif deskriptif dengan metode survei. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa seluruh dimensi yang digunakan dalam kuesioner memiliki nilai rata-rata di atas 2,5, yang berarti bahwa iklan televisi mengenai Covid-19 dari Unilever Indonesia yang berjudul “K-U-N-C-I Menangkal Virus Corona” sudah efektif.

Kata Kunci: efektivitas, iklan televisi, covid-19.

Downloads

Published

2021-12-26

How to Cite

Priana, A., & Putri, K. Y. (2021). EFEKTIVITAS IKLAN TELEVISI UNILEVER INDONESIA MENGENAI COVID-19. JIKE : Jurnal Ilmu Komunikasi Efek, 4(01), 44–60. https://doi.org/10.32534/jike.v4i01.1044

Issue

Section

Articles